15 de setembre al 21 de novembre de 2021.
Fundació FotoColectania. C/ Passeig Picasso, 14. Barcelona
Perfect Day. Txema Salvans.
La mirada del fotògraf Txema Salvans ens acosta a diferents formes particulars d’oci que s’esdevenen a la costa mediterrània. No es tracta d’un fet anecdòtic o aïllat, com podria semblar a primera vista. Les diferents escenes quotidianes que es despleguen al llarg del territori formen part de l’estètica del paisatge. Ens trobem davant d’una sociologia del paisatge industrial contemporani.
Una perifèria que és quelcom més que el perímetre d’un centre, tal com es descriu al llibre Franges. Els paisatges de la perifèria, “és també – i sobretot – un llindar entre diferents realitats territorials (i a voltes mentals) amb un protagonisme cada cop més notable”.
Aquest Perfect Day ens parla del lloc que ocupa l’ésser humà en el món. De la nostra manera d’interactuar amb l’entorn, que ens ubica i ens caracteritza.
Cronista de l’Espanya contemporània
Els projectes de Txema Salvans es consoliden, sobretot, en el format llibre. El seu primer llibre Nice To Meet You (ACTAR, 2005) va rebre el premi Photo España 2005 al millor fotollibre. The Waiting Game (RM, 2013) va ser guardonat com a millor fotollibre Iberoamericà (2012).
El 2018 va publicar My Kingdom (Mack, 2018) i també la segona part de The Waiting Game (RM, 2018). Perfect Day (Mack, 2020) és el darrer projecte publicat en plena pandèmia.
La seva obra ha estat publicada pels principals mitjans internacionals, com Le Monde, Suddeustsche Zeitung Magazine, Stern, New York Times, NZZ, Liberation, Monocle, Colors, Big Mag, Vice, Marie Claire, GQ France, Elephant, British Journal of Photography, Wallpaper, I-D Magazine, Matador i El País Semanal.
Ha exposat en nombrosos festivals i museus, com el Centre d’Art Contemporani Arts Santa Mònica, La Virreina Centre de la Imatge, el Museu d’Art Contemporani d’Hamburg, el Museum für Photographie Braunschweig i el Museo Centro de Arte Reina Sofía.